Kurs trwa 4 dni (40 godzin szkoleniowych) i obejmuje 2 spotkania z zakresu:
Program I spotkania
2 dni – 27 godzin
Dzień I-II
09:00 – Rozpoczęcie szkolenia
Doskonalenie zarządzania procesami
- pomiary i monitorowanie procesów
- analiza możliwości procesów, projektowanie , doskonalenie i wprowadzanie nowych i/lub ulepszonych procesów
- ciągłe doskonalenie procesów i zarządzania organizacją
Organizacje realizujące zarządzanie przedsięwzięciami
- typy organizacji
- struktury organizacyjne i ich wpływ na realizację przedsięwzięć
- rola kierownika przedsięwzięcia w różnych strukturach organizacyjnych
- kluczowe cechy osobowe zarządzających
- kompetencje kierownika przedsięwzięcia
Ryzyko w przedsięwzięciu/projekcie
- charakterystyka ryzyka
- ryzyka w cyklu życiowym przedsięwzięcia
- proces zarządzania ryzykiem
- ocena jakościowa ryzyka
- ocena ilościowa ryzyka
- narzędzia i techniki analizy ryzyka
- określanie priorytetów ryzyka
- planowanie reakcji na ryzyko
Koszty w przedsięwzięciu
- planowanie zasobów: dostępność zasobów, procedury organizacyjne, szacowanie czasu realizacji działań, wymagania dotyczące zasobów
- szacowanie kosztów: porównawcze, oddolne, parametryczne, szacunki kosztów
- budżetowanie kosztów: plan bazowy kosztów
- nadzorowanie kosztów: kontrola kosztów, technika zarządzania wartością wypracowaną, uaktualnianie kosztów, uaktualnianie budżetu, działania korygujące, oszacowania na zakończenie przedsięwzięcia
13:00 – Przerwa obiadowa,
17.00 – Podsumowanie dnia
Dzień III-IV
09.00 – Rozpoczęcie szkolenia
Komunikacja w przedsięwzięciu
- Organizacja spotkań grup projektowych
- techniki komunikacji, plan komunikacji
- dystrybucja informacji: wyniki prac, metody rozpowszechniania informacji, raporty, prezentacje
- sprawozdania z realizacji: przeglądy, analizy odchyleń i trendów, raporty z wykonania, wymaganie zmian
- zamykanie projektu: zapisy dotyczące wykonania, archiwizowanie przedsięwzięcia, doświadczenia z przedsięwzięcia
Budowanie zespołu
- Rozwój zespołu
- cele budowy zespołu
- symptomy słabej pracy zespołu
- podstawowe zasady budowy zespołu
- przywództwo
- przekształcanie grup w zespoły
- źródła konfliktów w przedsięwzięciu
- podejścia do rozwiązywania konfliktów
- teorie motywacji: hierarchia potrzeb Maslowa, teorie X i Y Mc Gregora
Nadzorowanie przedsięwzięcia
- sprawozdania o realizacji
- nadzorowanie zmian zakresu przedsięwzięcia
- nadzorowanie harmonogramów, analiza odchyleń
- odchylenia czasowe, odchylenia kosztowe, wskaźniki wykonania kosztów i harmonogramu
- zarządzanie wartością wypracowaną przedsięwzięcia
- metody nadrabiania opóźnień przedsięwzięcia: wykorzystanie zasobów, histogram zasobów, czas rezerwowy
- nadzorowanie jakości
- monitorowanie i nadzorowanie ryzyka
- działania korygujące
- zarządzanie informacją
Zamknięcie przedsięwzięcia i doskonalenie efektywności działania
13:00 – Przerwa obiadowa,
17.00 – Podsumowanie dnia
18.00 – Egzamin prowadzony przez niezależnych Ekspertów TÜV Nord Polska